School | Onderzoeksvraag/vragen |
---|---|
ALASCA | Burgerschap en inlevingsvermogen (identiteitsvorming). Het aanleren van de vaardigheid inlevingsvermogen is een onderdeel van burgerschapsvorming. Gekeken is hoe dit kan worden aangeleerd via zelfregulatie. Er werd samengewerkt met het Berlage Lyceum. |
Berlage Lyceum | Morele vorming in de lessen. Gekeken wordt in hoeverre morele vorming kan worden bevorderd in de lessen. Er werd samengewerkt met Cartesius 2. |
Marcanti College | Formatief Evalueren: Effecten van formatieve feedback rubrics op de metacognitie. Onderzoek naar het gebruik en effect van rubrics als formatieve feedback in de eerste klassen vmbo. |
Montessori College Oost | Verbeteren examenhouding. Door middel van gesprekken met leerlingen en docenten onderzoekt MCO wat er onder een examenhouding wordt verstaan, en hoe je deze bij leerlingen kan verbeteren. Op basis hiervan is de focus nu verschoven naar motivatie van leerlingen. |
Montessori Lyceum Amsterdam | Ontwerponderzoek, training formatief werken. |
OSB | Eigen regie. in de eerste fase laten de twee docenten twee pilotklassen voor zoveel mogelijk vakken experimenteren met eigen regie om daaruit een aantal meer succesvolle manieren uit op te pikken. Vervolgens een keuze van drie a vier manieren om zelf regie in de les in te zetten (en aan te leren) waaraan in de tweede fase meer in de diepte wordt onderzocht. |
ROC Zuid Oost | Hybride leeromgevingen in het MBO. Verbeteren leren in een contextrijke omgeving. |
Spinoza Lyceum | Formatief evalueren: Leren zonder cijfers. |
Spring High | Het gebruik van model van zelfregulatie (doelen stellen, monitoren en evalueren) in de lessen. Het model van zelfregulatie zal worden uitgewerkt en daarna worden uitgetest in verschillende lessen. |
UvA/HvA | Onderzoek naar overtuigingen, vertrouwen in eigen kunnen van docenten m.b.t. het aanleren van zelfregulatie en metacognitie bij leerlingen. |
Home | Onze projecten |