Home | Onze projecten | 2019-20

2019-20

SchoolOnderzoeksvraag/vragen
ALASCA
Berlage LyceumHoe zijn leerlingen te motiveren voor projecten en extra-curriculaire activiteiten die gericht zijn op wereldburgerschapsvorming?
Presentatie Startsymposium 7 september 2020
Cartesius LyceumOnderzoek naar de vraag waarom zo weinig meisjes een b├Ętaprofiel kiezen op school en hoe dat veranderd kan worden.
Montessori Lyceum AmsterdamOnderzoek naar de reacties van de docenten van het MLA op het voorstel van de schoolleiding voor een nieuw toetsbeleid voor schooljaar 2020-2021.
LOB op het MLA: kiezen met hoofd, hart en voeten
Presentatie Startsymposium 7 september 2020
Montessori Lyceum Oostpoort
(voorheen Montessori College Oost)
Hoe kan de doorstroom van ISK-leerlingen vanuit het MLO naar een volgende school geoptimaliseerd worden?
Presentatie Startsymposium 7 september 2020
ROC Zuid OostOnderzoek over hybride leren. Welke begeleidingsmethodiek is voorwaardelijk voor een geslaagde hybride leeromgeving?
Presentatie Startsymposium 7 september 2020
Spinoza LyceumOnderzoek naar de effectiviteit van Daltonuren binnen het Spinoza vanuit docent- en leerling-perspectief.
Presentatie Startsymposium 7 september 2020
UvA/HvAOnderzoek naar overtuigingen, vertrouwen in eigen kunnen van docenten m.b.t. het aanleren van zelfregulatie en metacognitie bij leerlingen.